Szanowni Państwo, reprezentować Państwa będzie dla nas zaszczytem.
Już niezmiernie dziękujemy wszystkim osobom i firmą, które nam zaufały i skorzystały z naszych usług. Od początku istnienia DwernickiEstate staraliśmy się świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kolejne spotkania z Państwem, naszymi Klientami, pozwalają nam udoskonalać nasz system współpracy. Poniżej przedstawiamy aktywności, które najczęściej wykonujemy sami, lub też przy współpracy z naszymi Klientami i partnerami biznesowymi. Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Państwu przyjemniej i efektywniej z nami współpracować.
Zaczynamy od planowania swojej pracy, starając się jak najlepiej dopasować do możliwości czasowych naszych Klientów. Dlatego często spotykamy się z Państwem wczesnym rankiem, wieczorami, czy też w weekendy. Regularnie podnosimy swoje kwalifikacje i kompetencje uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, czytając artykuły, analizując rynki. Na bieżąco udoskonalamy naszą ofertę.
Co dokładniej robimy w naszej codziennej pracy?
Oto wybrane czynności, które wykonujemy w sytuacji, gdy nasz Klient, chce zbyć nieruchomość:
- Poznajemy bliżej naszych klientów.
- Przedstawiamy siebie i naszą firmę oraz nasze standardy współpracy.
- Uzgadniamy warunki współpracy. Upewniamy się, co klient chce, abyśmy dla niego wykonali i czy jesteśmy w stanie to wykonać.
- Sprawdzamy stan prawny nieruchomości, m.in. poprzez analizę dokumentów, które dostarczył nam klient
- Sprawdzamy zapisy w rejestrach państwowych i gminnych
- Po uzgodnieniu warunków współpracy proponujemy Klientowi umowę współpracy.
- Informujemy klienta, czy w celu zbycia nieruchomości powinien on dokonać jakiejś czynności np. aktualizacji lub zmiany stanu prawnego. Informujemy, jakie powinny być to aktywności i gdzie je może dokonać. Jeżeli klient sobie rzeczy, możemy dokonać tego za klienta, o ile przepisy na to pozwolą.
- Informujemy klienta, jakie dodatkowe dokumenty będą wymagane, aby zbyć nieruchomość
- Pomagamy Klientowi w zdobyciu dodatkowych, niezbędnych dokumentów. Jeżeli klient sobie rzeczy, możemy dokonać tego za klienta, o ile przepisy na to pozwolą.
- Dokonujemy inwentaryzacji aktualnego stanu nieruchomości i opisu obiektu. Część informacji możemy przygotować na podstawie informacji, które przedstawi nam Klient. Pozostałe informacje uzupełniamy podczas wizyty na nieruchomości. W niektórych sytuacjach zapraszamy do współpracy rzeczoznawcę, lub fachowca w innej dziedzinie. Bezpośrednia wizyta na nieruchomości pomaga nam doprecyzować ofertę w kontekście silnych i słabych stron nieruchomości.
- Organizujemy sesję fotograficzną. Zdjęcia użyjemy do promocji i prezentowania nieruchomości. Część zdjęć posłuży nam, jako dodatkowa dokumentacja.
- Sprawdzamy stan obciążeń i ewentualnych zadłużeń nieruchomości. Sprawdzamy opłaty lokalne, ewentualne zadłużenia wobec dostawców usług, np. mediów, czy też banków, sprawdzamy sytuację podatkową, ewentualne obciążenia np. służebnościami.
- Analizujemy oferty analogicznych nieruchomości dostępnych na lokalnym rynku oraz transakcje zbytych w ostatnim czasie nieruchomości. Pod uwagę bierzemy także aktualny stan rynku w kontekście popytu i podaży
- Po dokładnej analizie konkretnej nieruchomości oraz aktualnej sytuacji rynkowej prezentujemy Klientowi najatrakcyjniejszą i możliwą do uzyskania cenę nieruchomości, od której rekomendujemy, aby rozpocząć sprzedaż mieszkania.
- Opracowujemy aktywności promocyjne nieruchomości, które obejmują przygotowanie strategii reklamy, opracowanie tekstów, materiałów reklamowych, takich jak banery
- Opłacamy reklamę w wytypowanych miejscach i np. umieszczamy banery na nieruchomości.
- Publikujemy ofertę udostępniając ją potencjalnym kupcom.
- Wiele czasu poświęcamy na odpowiadanie na zapytania potencjalnych kupców.
- Często prowadzimy setki rozmów telefonicznych, a także dziesiątki spotkań bezpośrednich w wieloma różnymi osobami w celu zaprezentowania im tej jednej nieruchomości. Odpowiadamy na wiele pytań finansowych czy technicznych. Pomagamy Klientom przejść przez proces kupna-sprzedaży, także w wymiarze emocjonalnym.
- Organizujemy spotkania naszym Klientom.
- Pomagamy w obszarze negocjacji ceny, a także osiągnięciu porozumienia w kwestiach poza cenowych, jak np. warunki i czas przekazania nieruchomości.
- Pomagamy kupującym Klientom w zdobyciu dokumentów potwierdzające ich wiarygodność finansową, a także w wyborze sposobu finansowania transakcji. Rekomendujemy naszych sprawdzonych doradców kredytowych.
- Wspieramy Klientów w organizowaniu sposobu transakcji. Pomagamy uzgadniać optymalne i realne terminy poszczególnych czynności, w tym podpisywania umów i płatności. Pomagamy w ustaleniu warunków umowy, które zabezpieczają interesy stron transakcji.
- Zapoznajemy Klientów z rekomendowanym przez nas notariuszem i pomagamy w zorganizowaniu niezbędnych dokumentów do sfinalizowania transakcji.
- Bierzemy udział podczas wydawania nieruchomości, podczas którego sporządzamy protokół wydania.
Większość powyższych aktywności wykonujemy na własny koszt, po podpisaniu z Klientem umowy. Wynagrodzenie otrzymujemy często kilka tygodni, a nawet miesięcy po podpisaniu umowy współpracy, w której zawarte są szczegółowe informacje na temat poszczególnych etapów jej realizacji. Przy większych transakcjach, jak np. sprzedaż zabytkowych dworków, działek pod inwestycję, zdarza się, że realizacja umowy trwa rok i dłużej.
Mamy gorącą nadzieję, że ten artykuł przybliżył Państwu specyfikę naszej pracy.
Być może zwrócili Państwo uwagę, że niektóre aktywności możemy wykonać za klienta, oszczędzając w ten sposób Państwa czas i energię. Dokładamy wszelkich starań, aby doszło do transakcji, tak szybko jak to możliwe i w jak najatrakcyjniejszej dla Państwa kwocie. Jakie inne argumenty stoją za tym, aby skorzystali państwo z naszych usług, opisujemy w kolejnym artykule.
Jeżeli mieliby państwo jakieś pytania, na które nie udało nam się odpowiedzieć w powyżej, uprzejmie zapraszamy do kontaktu.
Artur Dwernicki,
Wraz z Zespołem DwernickiEstate